Terug naar overzicht
Auteur: Laura Herlé-Ruys Datum: 12 december 2024

Jouw huis snel op de markt brengen, do’s en dont’s!

Hoe snel kan mijn huis online? Die vraag krijg ik dagelijks. En ik snap het; Als je eenmaal een ander huis hebt gekocht, wil je doorpakken. Geen tijd verliezen en je huis direct op de markt.


En dat geldt al helemaal als je besloten hebt om uit elkaar te gaan. Dan wil je de lastige periode zo snel mogelijk achter je laten.
Hoog tijd om hier dus aandacht aan te besteden. Hoelang duurt het nu eigenlijk voor een makelaar je huis op de markt kan zetten en is zo snel mogelijk ook altijd de goede keuze?

Hoelang heeft een makelaar nodig om je huis op de markt te zetten?

Laat ik beginnen met zeggen dat dit niet voor iedere makelaar gelijk is. De ene makelaar doet dit in enkele dagen. De andere makelaar heeft wat meer tijd nodig. Dit hangt heel erg af van wat de makelaar doet om jouw huis te presenteren. Kiest hij voor een eenvoudige fotoreportage en een korte simpele video?

Kiest hij voor een slimme strategie en een plan op maat of doet hij wat hij altijd deed. Copy paste, copy paste…

Je snapt die dingen kosten tijd en maken dus dat je huis eerder of later op de markt kan komen.

Deze vraag moet je jezelf eerst stellen

Maar wat is nu eigenlijk slim? Waarom zou je kiezen voor snel op de markt zetten, of de makelaar die hier wat meer tijd voor neemt?
Wat levert het je op?

Voor je met een makelaar in zee gaat, moet je je eerst de volgende vraag stellen:
Wat is voor mij het belangrijkst? Mijn huis zo snel mogelijk verkopen of mijn huis zo goed mogelijk verkopen?

Hoe dat zit vertel ik je hieronder.

Een goede voorbereiding is het halve werk (en levert je flink wat op)


Het aloude gezegde “haastige spoed is zelden goed” klopt helemaal.

Snel je huis verkopen is niet moeilijk. Zeker niet in een markt waarin er meer kopers zijn dan huizen die te koop staan.
Maar wat is uiteindelijk de opbrengst? Weet je zeker dat die optimaal is, of heb je misschien zonder het te weten duizenden euro’s laten liggen?

“There’s no second chance to make a good first impression”

Bam… daar heb je hem. Laat die maar even op je inwerken. Eenmaal op Funda is er geen weg meer terug.

En die eerste kennismaking met jouw huis maakt jouw koper online. Op Funda, op de website van de makelaar of op social media. En wat ziet de kijker dan?

Wil jij je huis voor de beste prijs verkopen? Dan is het nodig om je voorwerk goed te doen.

Dus zorgen voor de beste presentatie en zorgen dat je kijker nog voor hij een voet over je drempel heeft gezet, al overtuigd is.

Een goede voorbereiding scheelt je geld

En een goede voorbereiding kost tijd en inzet.

En soms ook wat extra geld.

Maar ik weet zeker, dat verdien je weer terug bij de verkoop.
Mijn gouden tip als jij wilt gaan voor de hoogste opbrengst: neem hier de tijd voor en overhaast het niet.

Die extra dagen dat het mogelijk kost, zijn namelijk goud waard in je uiteindelijke verkoopopbrengst.
Die extra dagen gebruik je voor de perfecte voorbereiding van je huis.
Wij noemen dit het verkoopklaar maken van je huis.

Meer weten? Hier vind je mijn 5 gouden tips voor een perfecte verkoopstyling

De aandachtspanne van de gemiddelde online huizenzoeker is zo kort als die van Dory in de film Nemo, die is weer weg voordat je er erg in hebt.

Wat nu als ik je vertel dat de gemiddelde huizenzoeker in maximaal 3 seconden besluit of hij verder wil klikken? Dan is het wel handig dat jij hem in die korte tijd weet te overtuigen.

Maar ik verkoop mijn huis toch wel…

Ik hoor je denken, ik verkoop mijn huis toch wel, dus waarom al die moeite? Daar kan ik heel duidelijk over zijn.

Met een doordacht marketingplan dat jouw huis op de allerbeste wijze in de markt zet, verdien je zonder moeite minimaal € 10.000 euro extra op de verkoopopbrengst.

Dat maakt een paar dagen extra wachten totdat een huis online staat ineens de moeite waard toch?

Hoe bereid je de verkoop van je huis goed voor?

Verkoopstyling:

Een verkoopstyliste weet precies hoe jouw huis het best gepresenteerd moet worden op alle kanalen.
Zij helpt jou om de juiste keuzes te maken. Bijvoorbeeld in de plaatsing van je meubels, of in het ontspullen waar nodig.  

Zij weet wie de doelgroep is en kijkt door de ogen van jouw potentiële koper naar jouw huis.
Mijn advies: kies altijd voor verkoopstyling.
Want jij verkoopt je huis niet elke dag en een verkoopstyliste weet precies hoe je dit het best doet.  

Wil je hier meer over weten? Bekijk dan ook deze video nog even.

Foto’s en een video die blijven hangen

Wat kies jij? Een vastgoedfotograaf die met tijd en aandacht jouw huis in beeld brengt? Een minder standaard presentatie, en een presentatie met gevoel. Een presentatie die de highlights van jouw huis naar boven brengt en het hart raakt van kijkers.

Het alternatief: een standaard presentatie, waarbij de fotograaf in een uurtje door je huis holt, omdat hij of zij die dag nog 5 fotografieklussen heeft.
Kun je je voorstellen welke presentatie het best blijft hangen?

Zo maak je je huis onweerstaanbaar voor kijkers

Download gratis het e-book propvol tips waarmee jij jouw huis verkoop-klaar maakt. Zie hoe jij je huis eenvoudig onweerstaanbaar maakt voor kijkerst

Naam
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.


Jouw koper is net Dory

De aandachtspanne van de gemiddelde online huizenzoeker is zo kort als Dory in de film Nemo, die is weer weg voordat je er erg in hebt.

Ik hoor je denken, ik verkoop mijn huis toch wel, dus waarom al die moeite? Daar kan ik heel duidelijk over zijn. Met een doordacht marketingplan dat jouw huis op de allerbeste wijze in de markt zet, verdien je zonder moeite minimaal € 10.000 euro extra op de verkoopopbrengst.

Dat maakt even extra wachten totdat een huis online staat ineens de moeite waard toch?

Slim marketingplan:

Toen jij de makelaar vroeg om hoe snel het huis online kon zetten, heb je hem toen ook gevraagd hoe hij dat slim aan gaat pakken? Of hij daar een plan voor heeft?

Wist je dat er, ook al staat je huis nog niet online, toch al kansen zijn om de aandacht van jouw koper te trekken? En dat er veel meer mogelijk is dan een huis even snel op Funda knallen?

Teasen, je kijker verleiden, dat kost tijd, maar geloof me, het is de moeite meer dan waard. Want hoe leuk is het als je op de dag dat je huis online gaat al direct een groep geïnteresseerden hebt die staat te trappelen om de afspraak in te plannen?

Zo doet HR makelaars dit:

Makkelijk praten, maar hoe doen jullie dat nu? Best een goede vraag.
Wij hebben ervoor gekozen voor iedere discipline gebruik te maken van een expert. Eentje waarvan wij weten dat hij weet waar hij over praat en die weet wat werkt.

De eerste kennismaking is het stylingadvies waarbij onze verkoopstylistes in een uur tijd samen met jou je huis door de ogen van de koper bekijken. Je ontvangt van hen een overzicht met tips die je gaan helpen bij de verkoop.

Verkoopstyling, de dag van de fotografie en video-opnames start met de verkoopstyling. Hiervoor hebben we een ruime voorraad accessoires en ook meubels. Zo  kunnen we ook lege ruimtes helemaal aankleden.

Fotografie, persoonlijk en sfeervol. Dat kenmerkt de foto’s. Dus met aandacht voor details, met sfeervolle collages en ook de omgeving mooi in beeld. En..  hier en daar ook mensen in beeld. Op die manier geef je je huis het gevoel van een thuis mee.

Woningvideo, geen standaard fly through video maar een gescripte video die niet alleen je huis mooi in beeld brengt, maar de aandacht van de kijker vasthoudt en de kijker enthousiast maakt. Dit gepresenteerd door de makelaar.

Aandacht trekken, op de achtergrond krijgt je huis al aandacht vanaf het moment dat we de verkoop opstarten. Zonder huizenzoekers alles te verklappen, zoeken we de juiste koper al bij jouw huis en bouwen we aan een lijst geïnteresseerden.

Wat kies jij?

Ga je voor de snelle verkoop met het risico dat je flink wat geld misloopt of neem je even wat tijd en verzeker je je van de beste presentatie en de grootste kans op de beste verkoop?
Ik help je hierbij nog een stukje op weg met een overzicht van de beste stylingtips. Dit handige overzicht met de beste stylingtips gaat je zeker helpen bij de verkoop van je huis.

Zo maak je je huis onweerstaanbaar voor kijkers

Download gratis het e-book propvol tips waarmee jij jouw huis verkoop-klaar maakt. Zie hoe jij je huis eenvoudig onweerstaanbaar maakt voor kijkerst

Naam
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Delen: Wil je vaker blogs van ons ontvangen?

Doe de gratis waardecheck

Wat is mijn huis waard?

Bereken eenvoudig de geschatte waarde van je huis of appartement

Met welke vestiging wil je contact opnemen?

Contact
HR Makelaars Purmerend 0299 - 20 08 08
  • HR Makelaars Amsterdam 020 - 229 94 74
  • HR Makelaars Zaandam 075 - 207 92 05
  • Elke week een handige woontip ontvangen?